Ons aanbod

Evenementen

EHBO nodig op uw evenement?

Al jarenlang verzorgt EHBO Vereniging Sassenheim tijdens verschillende evenementen in Sassenheim (Teylingen) met haar vrijwilligers de EHBO-post. De vrijwilligers van ons evenemententeam zijn allemaal opgeleid en in het bezit van een geldig diploma eerste hulp (DEH). Ons evenemententeam bestaat uit leden van onze vereniging, maar we hebben ook vrijwilligers (met geldig DEH) van buiten onze vereniging. Daarnaast zijn er twee coördinatoren verbonden aan ons evenemententeam.

Bekijk onze vlog:

Veldnorm Evenementenzorg

Vragen over onze evenementendienstverlening?

Stuur een mail naar:

Vragen over onze dienstverlening?

Stuur een mail naar:
evenementen@ehbosassenheim.nl

Vanaf januari 2022 is de Veldnorm Evenementenzorg (VNEZ) van kracht. De VNEZ beschrijft wat goede evenementenzorg inhoudt en wat daarvoor nodig is. Veelal is op evenementen de inzet van een EHBO- team afdoende, maar bij evenementen waar meer risico’s te verwachten zijn is het verplicht om specifieke zorgverleners met passende zorgniveau’s en bekwaam- en bevoegdheden in te zetten. Wij houden ons aan deze regelgeving en omarmen het kwaliteitskader voor veilige en goede zorg op evenementen.

Aanvraag

U kunt bij onze coördinatoren een aanvraag doen door het formulier op onze website in te vullen. Wij nemen alleen evenementen in de gemeente Teylingen aan. De aanvraagtermijn is vastgesteld op twee maanden vóórdat het evenement plaatsvindt, zodat de coördinatoren en u als organisator, voldoende tijd hebben om met elkaar af te stemmen en aan de voorwaarden van goede EHBO inzet te voldoen. Bij een groot evenement adviseren wij de aanvraag een half jaar van tevoren te plaatsen. Vanzelfsprekend proberen wij altijd aan uw aanvraag te voldoen, maar we kunnen hiertoe geen garanties geven. Dit hangt af van de inzetbaarheid van onze vrijwilligers, het soort evenement, de periode waarin het evenement plaatsvindt en het dagdeel. In vakantieperiodes en op doordeweekse dagen is het lastiger om een EHBO-team in te zetten. EHBO wordt verleend door de minimale inzet van twee EHBO-ers in verschillende shifts, tenzij het een kortdurend evenement is. Bij een groter evenement is ook meer inzet aan EHBO-ers nodig. Dat bespreken wij dan met u. Wij beschikken over ruim gesorteerde tassen en een AED. Deze nemen we mee, maar we vragen wel aan de organisator om een geschikte plaats/ruimte aan te wijzen en een goede gastheer/gastvrouw te zijn voor onze vrijwilligers.

Klik hier voor de Evenementen dienstverlening- en voorwaarden.

Kosten

De kosten voor niet- commerciële (non-profit) organisaties bedragen voor 2024 €27,50,- per uur voor twee EHBO-ers inclusief eigen materialen (EHBO- tassen en AED). De kosten voor commerciële organisaties bedragen voor 2024 €35,- per uur voor twee EHBO-ers inclusief eigen materialen (EHBO-tassen en AED). Wij zorgen voor herkenbaarheid door het plaatsen van een beachflag of banner en het dragen van EHBO- kleding. Als er meer EHBO- inzet nodig is dan twee EHBO-ers per uur, wordt dit doorberekend.

We zijn aangesloten bij de Regio Duin- en Bollenstreek en samenwerking met een andere EHBO-vereniging bij een tekort aan vrijwilligers kan tot een ander tarief leiden. We stellen u daar altijd van op de hoogte en vragen om uw akkoord. Dit kan ook het geval zijn als wij externe EHBO-ers inzetten.

Klik hier om uw evenement aan te vragen en wacht totdat u ziet dat het aanmeldformulier succesvol is verzonden.

Door het invullen van dit formulier gaat u akkoord met ons reglement evenement EHBO-dienstverlening op evenementen. Leest u daarom het reglement goed door.

Klachten

Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over de ingezette EHBO- dienstverlening. Neemt u dan vooral contact op met ons via evenementen@ehbosassenheim.nl. Meer leest u in ons Reglement klachtenregeling evenementen voor organisatoren.

Vrijwilliger worden?

Bent u of ben jij in het bezit van een geldige DEH? Wilt u of wil jij maatschappelijk betrokken zijn en iets betekenen voor anderen op momenten dat zij EHBO nodig hebben? Horen bij een leuke groep vrijwilligers? Proeven van een gezellige sfeer tijdens evenementen en mede zorgen voor de veiligheid? Meedoen in ons evenemententeam? We zijn altijd op zoek naar toppers! Stuur een mailtje naar evenementen@ehbosassenheim.nl en maak kennis met ons! Klik hier voor ons aannamebeleid.

Reviews van organisatoren evenementen 

Al jaren maken wij als Oranjevereniging Sassenheim gebruik van de diensten van EHBO Vereniging Sassenheim. Wij kunnen niet anders zeggen, naar volle tevredenheid. De EHBO vereniging ontzorgt ons als organisatie volledig als het gaat om de EHBO gerelateerde veiligheid. Door korte lijnen met de organisatie en flexibele inzet van de vrijwilligers, kan er altijd een passende oplossing worden geboden door EHBO Vereniging Sassenheim.
John, Oranje Vereniging
Al jaren maken wij als Oranjevereniging Sassenheim gebruik van de diensten van EHBO Vereniging Sassenheim. Wij kunnen niet anders zeggen, naar volle tevredenheid. De EHBO vereniging ontzorgt ons als organisatie volledig als het gaat om de EHBO gerelateerde veiligheid. Door korte lijnen met de organisatie en flexibele inzet van de vrijwilligers, kan er altijd een passende oplossing worden geboden door EHBO Vereniging Sassenheim.
John, Oranje Vereniging